به خاطر یک مشت دلار ... یک امتیاز به چه قیمت؟

یک امتیاز کثیف برای اندیشه های یک مربی کثیف!


بارسا ۱-۱ والنسیا



ساعت ۱:۳۰ دقیقه نیمه شب تازه نشستم پای تلویزیون تا بازی بارسا رو با یک نیمه تاخیر ببینم. نکته قابل توجه در این بازی نبود لودویک ژولی و بازی کردن اینیستا از ابتدا بود که البته چند بازیه این قضیه تکرار شده.
طبق معمول بارسا با حوصله و سر صبر و با رد و بدل کردن پاس های زیاد و متوالی بازی رو خیلی سریع در دست گرفت.
اما پیش از اونکه بخوایم به بارسا بپردازیم برای خود من والنسیایی که می دیدم اصلا آشنا نبود. والنسیا واقعا چیزی جز یک تیم دست و پا بسته نبود و به جرات میگم سیستم <علی اصغری> که دیشب در بازی والنسیا دیدیم در تیم های پایین جدولی خودمون هم به ندرت دیده میشه.
به طور وضوح مشخص بود مربی پرادعا اما تو خالی والنسیا قبل از بازی اینها رو با شاگردانش گفته:
- زیر توپ بزنید
- بازیکنان حریف رو بزنید
- به هر وسیله ! جلوی شکلگیری حملات بارسا رو بگیرید
بله انصافا والنسیا هم خوب عمل کرد. خودمونی بگم والنسیا کثیف بازی کرد! شاید بازی که هرگز در شان اسپانیا نبود!



مطابق معمول تمام بازیهای این فصل بارسا خیلی زود تمام اختیار توپ و زمین در دست بارسا بود. در ۱۰ دقیقه اول بارسا ۳ موقعیت گلزنی خیلی عالی داشت. اولی ضربه کاشته جیو بود که پاس رونالدینیو که با سر برای اتوو ارسال شد تنها چند سانتی متر با گل شدن فاصله داشت!
دو موقعیت بعدی هم توپی بود که اینیستا (که به اعتقاد من در عدم گلزنی بارسا بیش از سایرین مقصر بود!) از دست داد. یکی ضربه ای که اتوو روی سانتر زیبای رونالدینیو برای او فرستاد و او با بی دقتی توپ رو از زاویه ای مناسب به بالای دروازه کوبید.
حملات بارسا در این بازی زیاد بود. چیزی در حدود ۱۰ موقعیت گلزنی برای بارسا فراهم شد که می تونست خیلی از اونها با کمی گذشت و کمی دقت به گل مبدل بشه.



دریبل زیبای اتوو در محوطه جریمه که اگر پاس عرضی داده می شد مسلما گل می شد.
سانتر زیبای اتوو برای ژاوی و ضربه سر ضرب او که با واکنش کانیزارس مواجه شد ولی در برگشت ژاوی می تونست بهتر از اینها ازش استفاده کنه.
دو موقعیت ایده آل برای اینیستا در نیمه دوم که با دو ضربه بقل پای بد و ناشیانه اون رو از دست داد!
ضربه ریباند دکو که در بین راه به مدافعین برخورد کرد.
شوت سرکش دکو که کانیزارس به زحمت اون رو گرفت
...
و بسیاری موارد دیگه.
به جرات میگم بارسا راحت می تونست ۶ گل به ثمر برسونه. در حالی که ۷۰ درصد مالکیت توپ رو در اختیار داشت و والنسیا هم جز دفاع کردن و زیر توپ زدن مطلقا هیچ کار دیگه ای انجام نمی داد. به قول معروف تنها کاری که نمی کرد فوتبال بازی کردن بود!



ستاره دیشب بازی بارسا بدون شک کسی نبود جز دکو. دکو دیشب یه بازی فوق العاده رو نشون داد و ثابت کرد که توپ طلا هرگز به کسی که حقش رو داشته نرسیده! بازی زیبا، موثر و سرشار از تحرک و دریبل زنی موفق او نشون داد که او همچنان یکی از نامزد های بهترین بازیکن سال اروپاس.
اما رونالدینیو هم بسیار خوب بود. یعنی در حالتی متعادل و بدون افت.
بقیه بازیکن ها هم در حد قابل قبولی ظاهر شدن، به خصوص پویول و ون برونکهورست در دفاع و ژاوی در فاهبک که وظایفشون رو به خوبی انجام دادن.

اما متاسفانه بر خلاف جریان بازی و در حالی که داور مسابقه دو پنالتی مسلم رو در نیمه اول به سود بارسا نگرفته بود، توپی که ژاوی با شدت زیادی به قصد دفع کردن شلیک کرده بود، در میان راه به بازیکن والنسیا خورد و در شرایطی که فیوره صد در صد در موقعیت آفساید قرار داشت به او رسید و داور و کمک داور هم کوچکترین توجهی به این مسئله نکردن تا اولین حمله جدی والنسیا که اتفاقا اون هم بی هیچ برنامه ای و روی اتفاق ایجاد شده بود، به گل نامنصفانه تبدیل بشه تا بارسا بدشانسی رو به حد نهایت دیده باشه.
بعد از اون هم اون اتفاق عجیب و اخراج مشکوک والدس که من اعتقاد دارم اصلا در اون شرایط نباید اون رو اخراج می کرد، چرا که صرفا تماس توپ خارج از محوطه جریمه اخراج نداره و اون صحنه هم توپ با دست یا پا در اختیار والدس بود، اما چه میشه کرد که وقتی بعضی تیم های نور چشمی حکومت در زمین حرفی برای گفتن ندارن و ۳ تا ۳ تا می خورن، به داور ها متوسل میشن و می خوان اینطوری جلوی بارسا بایستن.
اما چه خیال خامی که بارسا ۱۰ نفره هم از هر تیم دیگر دنیا برتره!



من به شخصه از ۱۰ نفره شدن بارسا خوشحال شدم چرا که توانایی های بی حد و حصر این بازیکن ها به روشنی بیش از پیش به همه آشکار شد. شاید اگر کسی از دقیقه ۷۵ بازی رو می دید احساس می کرد این والنسیاس که یک یارش رو از دست داده و این امر محقق نشد جز با تعصب و غیرت بازیکنان بارسا.
واقعا از اینکه می بینم بازیکنانی در این سطح اینطور از جون برای تیمشون مایه می ذارن و با غیرت و تعصب مثال زدنی (همانند سالهای دور در ایران) تا آخرین لحظه بازی برای تیمشون می جنگن از شادی در پوست خودم نمی گنجم و به این تیم و به اینکه هواداراش هستم بینهایت افتخار می کنم.
برگزاری بازی یووه - میلان به خوبی تفاوت سطح فوتبال بارسا و تیم های دیگه رو نشون می داد.
وقتی که بارسا گل رو خورد و حتی بعد از اخراج والدس همه دیدند که چطور بازیکنان متعصب بارسا برای جبران نتیجه سر از پا نمی شناختند.
در بارسا مدارای میلانی و بازی مسخره یووه ای معنی نداره. در بارسا فوتبال بازی میشه! فوتبال ناب! و اینه که بارسا رو از تمام تیم های دیگه جدا کرده.

من به شخصه از این نتیجه راضی نیستم چرا که حق ما یک برد ۶-۰ بود. اما از بازی که دیدم راضیم. شاید حتی بیش از بازی با رئال. وقتی می بینم بازیکنانی که عشق ما هستن اینطور قلبهاشون برای قلبهای میلیون ها هوادار می تپه و از جون و دل برای تیم مایه می ذارن، قشنگترین احساس دنیا رو در درونم احساس می کنم!
و از صمیم قلبم میگم به این بازیکن ها، به این تیم، به این مربی و به این رییس افتخار می کنم!



ولی باید یک اعتراف هم بکنم و اون اینکه اولین باری بود که در عمرم نتونستم یک ضربه پنالتی رو نگاه کنم و جلوی صورتم رو گرفتم تا وقتی که صدای <توی دروازه> گزارشگر رو شنیدم!

و از طرف دیگر متاسفم برای والنسیایی که بازیش تا حد یک تیم بحرینی تقلیل یافته و انقدر ضعیف شده که دست به اتلاف وقت بزنه.
انجام بیش از ۳۰ خطا از جانب بازیکنان والنسیا هیچ چیز رو به جز تفکرات کثیف یک مربی به نام رانیری نشون نمیده که به خاطر کسب یک امتیاز حاضر شده تمام قوائد جوانمردی رو در فوتبال کنار بگذاره.
من واقعا برای والنسیا متاسفم. این تیم چنان سقوط فنی و اخلاقی بزرگی کرده که بعیده به زودی ها قابل جبران باشه.
چیزی که دیشب از والنسیا دیدیم، یک بازی کثیف و ضد فوتبال بود و امتیازی که گرفتن شاید برای رانیری و امسال او خوب و مفید باشه، اما چنین چیزهایی در نیوکمپ ننگ به شمار می آد و به جرات میگم تمام هوادارهای بارسا ترجیح میدم قهرمانی رو از دست بدن اما اینطوری بازی نکنن و امتیاز بگیرن.



درسته که نتیجه از بازی مهمتره اما این بازی تیمه که می تونه قهرمانی تیمی رو تضمین کنه نه گل دقیقه ۹۰ و چند اتفاقی و پیروزی روی حادثه!
بازیهایی که از بارسا دیدیم نشون داده که حتی ۱۰ نفره هم از پس هر تیم دیگه ای بر میاد.
هیچ تیمی نبوده که در نیوکمپ بتونه بیش از ۳۰ درصد بازی رو در اختیار داشته باشه. میلان، رئال، والنسیا و ...
بارسا اگر همین روند رو حفظ کنه به راحتی قهرمان میشه.
گرچه در نیم فصل دوم با جبران جای مصدوم ها، هیچ نتیجه ای کمتر از ۴ گل هواداران رو ارضا نخواهد کرد.

به تیممون افتخار می کنیم و به مربی بزرگمون ایمان داریم!



به آرزوی موفقیت بیش از پیش بارسا



من می خواستم یه پیشنهاد بدم. از این به بعد برای هر بازی به بازیکن های بارسا از ۱۰ نمره میدیم. فقط لطفا دوستان منصفانه نمره بدن.

این هم لیست بازیکنان:

- والدس (از دقیقه ۷۱ روبن)
- پویول
- اولگوئر
- ون برونکهورست
- بلتی
- مارکز
- دکو
- ژاوی
- رونالدینیو
- اتوو
- اینیستا

راستی این روبن هم چقدر شبیه منه ها!

با ارزوی موفقیت
ویکی والدس



با تشکر از ویکی والدس عزیز که خیلی خوب بازی رو تحلیل کرد اما... به نظر من بارسا تو این بازی خوب نبود وگرنه والنسیا مال این حرفها نبود که بخواد تو نوکمپ ۱ امتیاز بگیره در واقع این بارسا بود که ۱ امتیاز ریخت تو خورجین والنسیا وقتی که ژاوی و والدس اون ۲ تا اشتباه رو می کنند دیگه من واقعا نمی دونم چی بگم واقعا والدس دیشب خیلی بد بود اون از گل مفتی که خورد... قبل از این که فیوره معمولی ضربه اش رو بزنه والدس رو زمین خوابیده بود ٬ یعنی عکس العمل قبل از عمل...! از والدس یه همچین اشتباهی واقعا بعید بود تازه از اون بدتر صحنه ای بود که منجر شد به اخراج والدس...! من نمی دونم والدس تو اون لحظه به چی فکر می کرد اما میدونم که والدس همون والدسیه که تو بازی برگشت پارسال مقابل رئال تو شرایط خیلی سخت تر از صحنه دیشب کارلوس رو فرستاد تو تبلیغات کنار زمین برنابئو تا با پلاکاردهای تبلیغی هم یه روبوسی داشته باشه...! بعدشم میرسیم به ژنرال... ژاوی سومین پاس اشتباه این فصلش رو در بازی با والنسیا مرتکب شد که برابر شد با عقب افتادن لاله های آبی اناری مقابل خفاش های سیاه! در این که والنسیا زده فوتبال بازی می کرد هیچ شکی نیست اما مسئله مهم بحث داوری وقتی تو بازی آخر سری آ تورام تو شش قدم کرسپو رو کشید تا به توپ نرسه و گل بزنه به خودم گفتم بازم یووه و مثلا اشتباهات داوری که به نفع یووه است اما تو بازی دیشب ریسینگ و رئال هم مسئله داوری اسپانیا پیش اومد و بازهم به سود رئال و به ضرر بارسا!! اون از پنالتی ساموئل روی بازیکنای ریسینگ زمانی که بازی ۰-۰ بود و بعدشم گل اولشون که اوون تا کمر رو کول مدافع ریسینگ سوار شد که داور بازی خطایی رو ندید... بعدشم بازی بارسا - والنسیا که چند تا پنالتی خصوصا خطای ناوارو روی اتوئو که اتوئو رو کشید درست مثل خطای تورام روی کرسپو که اونم دیده نشد!! خطا روی بلتی و چند تا صحنه خیلی مشکوک دیگه که بگذریم... اومده بودم که فیلم گلها رو بزارم که دلم نیومد بی حرف بمونم ببخشید که سرتون رو درد آوردم.

گل اول
http://www.przemas77.neostrada.pl/Barca-Valencia/0-1.avi
گل دوم http://www.przemas77.neostrada.pl/Barca-Valencia/1-1.avi

خلاصه نیمه اول http://www.przemas77.neostrada.pl/Barca-Valencia/skrot1.avi حجم ۲/۳۲ مگابایت

خلاصه نیمه دوم
http://www.gregori.neostrada.pl/Barca-Valencia/skrot2.avi
 حجم ۷/۴۱ مگابایت

امضا : مصطفی



 

با عرض سلام

توجه

دعوت به همکاری
من امین هستم
. مدت 1 ساله که در حال ساخت سی دی بارسا هستم و مراحل پایاینی خود را پیش می برد . برای کامل تر شدن سی دی و کور کردن چشم رئالی ها
به کسانی که در موارد زیر به من کمک کنند یه سی دی بارسا به عنوان هدیه و یادگاری خواهم داد
1 فیلم گلهای بارسا
2 عکس 500*500در مورد بارسا
3 مطلب و بیو گرافی بازیکنان حال وگذشته بارسا

۴. سایت شخصی بازیکنان بارسا
افرادی که مایل به همکاری هستند با مابوسیله وبلاگ سی دی بارسا تماس بگیرند تا با دادن آدرس کمک خود را برای ما بفرستند