به نام خدا

 

قبل از هر چیزی...! ای لعنت بر پدر هر چی داوره تو لالیگا.

افتضاح های داوری در اسپانیا چیز جدیدی نیست ، ریشه در تاریخ کشور اسپانیا داره در طول 70 سال برگذاری مسابقات فوتبال در اسپانیا همواره شاهد سوت های یک جانبه این به اصطلاح داوران بوده ایم که در حال حاضر برای همه عادی شده اما می خوایم بر گردیم به هم اکنون جایی که رئال مادرید بازهم با استفاده از فوق ستاره متناوب خودش! یعنی داوران سیاه پوش موفق شد یک برد کثیف دیگه رو در تاریخ ننگین خودش به ثبت برسونه در مورد بار فنی بازی هیچ حرفی نیست چون اصلا رئال کلا مال این حرف ها نیست که بخواد در مورد زیر توپ زدنش تحلیلی صورت بگیره. خوب الحمدالله تلوزیون خودمون داره همین الان بازی رئال رو پخش می کنه. می خواستم بعد از بازی بارسا آپ کنم گفتم اول بازی کفن پوش ها رو ببینم بعدش بنویسم که شاهد ننگی دیگر بودم... گل دوم رئال که فیگو(ه) زد رو ببینید تا یکم به کمک داور بخندید... توپی که اگه حاتم بکپور داوری می کرد می تونست آفساید تابلوش رو تشخیص بده اما این ماتادور اسکول گلی که در انتها با خوره بازی چاقترین بازیکن جهان به گل تبدیل شد رو صحیح تشخیص داد! این به کنار می گیم اشتباه داوری بود اما... یه پنالتی پرپر شده نیز برای زاراگوزا گرفته نشد واقعا اگه کشتی بود 100% سالگادو یه 4-5 امتیازی می گرفت هر چند که تو کشتی گردن فوله اما بازهم به دلیل زیبایی فن حتما بهش امتیاز می دادند! سالتوی از پشت سالگادو از پشت بر روی گالتی هم توسط چشمان کور داور گرفته نشد. این وسط فقط یه سوال واسه من پیش اومده اونم این که گالتی تو اون صحنه زنده مونده یا نه!؟ چون من فکر کنم گردنش یه 75 درجه چرخش به راست داشت...! همه برای زنده موندش دعا کنیم.

بله به همین سادگی رئال برد البته اسکول بودن گلر زاراگوزا هم تو این بازی از نکات جالب بود چون مخصوصا رو گل سوم رئال خیلی قشنگ کار کرد خدا کنه چشم نخوره!

 

بارسلونا 1 ... 0 سوسیداد

 

و اما در حساسترین دیدار هفته صدرنشین بلامنازع لالیگا جلوی چشمان روباه مانند مورینیو با تک گل سرنوشت ساز اتوئو موفق شد تیم خوش شانس سوسیداد رو درست مانند فصل گذشته در نوکمپ با یک گل شکست بده. در این دیدار ساموئل اتوئو 2 بار به تیر زد و یه بار به تور تا پر کارترین بازیکن زمین لقب بگیره. در روزی که والدس 3 موقعیت طلایی رو از بازیکنان سوسیداد گرفت بارسا موقعیت های زیادی رو از دست داد از جمله یک پنالتی که توسط اینیستا به دست آمد و اتوئو در دقیقه 4 به تیر کوبیدش. بارسا که در این دیدار در غیاب دکو محروم اینیستا رو به زمین فرستاده بود بازی کاملا برتری رو نسبت به حریف باسکی خود انجام داد. 79% در مقابل 21% میزان مالکیت بارسا در مقابل سوسیداد بود که خودش خیلی چیز ها رو ثابت می کنه.

 

خوشبختانه خبری از دامیا و صوتی های وحشتناکش نبود و از طرفی تک تعویض ریکارد از روی نیمکت خالی از مهره مناسبش خیلی خیلی خوب بود چون بارسا با این تعویض از این رو به اون رو شد.هر چند که هنوز همه ما منتظر خرید 1-2 مهره هستیم و همچنین بازگشت مصدوم هامون اما باید به بازی خوب مردان بارسا اشاره کرد از والدس با رشادت هاش تا رونالدینیو که نشون داد داره دوباره آمادگی نیم فصل دوم سال پیش خودش رو کسب می کنه.

 


بارسا در این دیدار با والدس ،‌ پویول ، بلتی ، اوله گوئر ، جیو ، مارکز ، ژاوی ، اینیستا ، ژولی ، اتوئو و روتالدینیو بازی رو آغاز کرد و در نیمه دوم نیز سیلوینیو به جای اوله گوئر به زمین اومد که بسیار هم خوب بازی کرد کلا بارسا بعد از ده نفره شدن سوسیداد خیلی بهتر بازی کرد و بالاخره روی یک ضربه کرنر که ژاوی ارسال کرد توسط اتوئو با یک ضربه سر به گل رسید هر چند که قبل از این که اتوئو توپ رو بزنه یکی از بازیکنان بارسا رو توپ اثر اندکی گذاشته بود. این چهاردهمین گل اتوئو در این فصل بود که جالب این که اولین گلی هم بود که با ضربه سر به ثمر رسوند.

 

بارسا با این پیروزی فاصله خودش رو با والنسیا به 9 رسوند و در 7 امتیازی رئال قرار گرفت تا قهرمان بی رقیب دور رفت لقب بگیره.از دیگر نتایج هم می شه به باخت سویا ، تساوی دپور و والنسیا مقابل حریفانشون اشاره کرد و همچنین گل دیدنی پاندیانی به نومانسیا.

 
تک گل بازی http://www.przemas77.neostrada.pl/Barca-Real/1-0.avi

خلاصه نیمه اول http://www.przemas77.neostrada.pl/Barca-Real/sk1.avi
خلاصه نیمه دوم http://www.gregori.neostrada.pl/Barca-Real/sk2.avi


امضا :‌مصطفی