آخرین مصاحبه ریکارد

به نام خدا

فرانک ریکارد باید بسیار خوشحال باشد که در زمانی سرمربی بارساست که خوآن لاپورتا رئیس وقت این نهاد مردمی است. حالا ریکارد دستش برای انتخاب بازیکن بسیار باز است ۲۲ بازیکن در یک سطح و آن هم بالاترین سطح ممکن که ماحصل زکاوت لاپورتا است در اختیار ریکارد قرار گرفته تا هرگونه که صلاح میبیند بازیکن مورد نیاز آن لحظه را فراخوانده و به میدان بفرستد در تجزیه و تحلیل صورت گرفته و نظر سنجی های انجام شده حالا آنها پس از اینتر ایتالیا پر ستاره ترین تیم حال حاضر فوتبال جهان هستند به طور خلاصه اگر بخواهیم از نظر ستاره لیگ قهرمانان را رده بندی کنیم بدون شک بارسا و اینتر برگزار کننده فینال خواهند بود اما فوتبال تنها داشتن ستاره نیست و این مطلبی است که مانچینی و ریکارد به خوبی می دانند. ریکارد مربی زیرکی است که خوب میداند چه زمانی باید از ستاره ها استفاده کرد و کدام لحظه زمان استفاده از نیروهای جوان مستعد است که بدون شک بارسا از این لحاظ بسیار بالاتر از دیگر تیمهای حال حاضر اروپاست و کاپولیداس باید قدر این جواهرات خود را بداند. هم اکنون ریکارد و ستارگانش در آسیا به سر میبرند و این بهترین فرصت برای دایسوکه نونیگیساوا بود تا با رهبر تیم اول ایالت کاتالونیا یک مصاحبه اختصاصی داشته باشد.




به ژاپن خوش آمدید اردوی شرق آسیا را می پسندید یا اردوی ینگه دنیا رو!؟
خوب از اینجا تا آمریکا راه زیادی وجود نداره(با خنده) به هرحال سران باشگاه اینجا رو انتخاب کرده اند من قبل از شروع سفر چندان با آن موافق نبودم اما حالا نظرم کاملا عوض شده و به نظر من این بهترین اردوی ممکن برای ما بود.

دوست دارید نتایج فصل گذشته رو تکرار کنید!؟
به هیچ عنوان فصل گذشته یک شکست بزرگ برای همه ما به حساب آمد یک سال بدون جام و این برای همه ما دردناک بود ما هر چه تلاش میکردیم به صدر نمی رسیدیم که به هیچ عنوان احساس خوشایندی نداشت.

پس فقط به قهرمانی می اندیشید؟
مسلما این گونه خواهد بود آیا اگر شما جای من بودید و این مجموعه را در اختیار داشتید به چیز دیگری فکر میکردید!؟

مشخصه که از خریدهای این فصل کاملا رضایت دارید؟
بله همینطوره تابستان داغی را داریم سپری میکنیم و من از نیروهای جدید بسیار راضی هستم از این که رئیس باشگاه زیر نظر مستقیم من بازیکن خریداری می کنند بسیار خوشحالم شما تیمهایی را میشناسید که قبل از انتخاب مربی دست به خرید میزنند و این بزرگترین اشتباه و بی احترامی به مربی تیم است که خوشبختانه رابطه دوستانه ای میان مسئولان بارسا وجود دارد.


اما داویدز چیز دیگری می گفت!؟
من از ادگار بسیار راضی بودم او پیوسته در خدمت تیم بود اما از همان روز اول نیز مشخص بود او نمی خواهد قرارداد خود را تمدید کند قلب و دل و فکر او با فوتبال ایتالیا بود که این موضوع سبب میشد که واقعیت ها را نبیند و این عامل باعث بروز اختلاف او و روسل شد در هر صورت برای او آرزوی موفقیت می کنم

کوکو - رایزیگر - داویدز - کلایورت - اوورمارس - لوئیس انریکه همگی از بارسا جداشده اند جانشینان آنها چگونه خواهند بود؟
ببینید ما باید جوانگرایی میکردیم و در عین حال بر قدرت خود نیز می افزودیم شما دقت کنید تمام نامهایی که به کار بردید به جز یک نفر بالای ۳۰-۳۱ سال سن داشتند و جانشینان آنها هم به جز یک نفر همگی پایین تر از ۲۵ سال هستند و این یعنی جهش به سمت جلو.

و آیا پرونده نقل و انتقالات شما در تابستان بسته شده است؟
ریکارداشتباه نکنید نظر من در مورد ساموئل اتوو مثبت است اما بارسا داشت اشتباه می کرد آنها فقط در فکر شکست دادن رقیب دیرینه بودند و مدام مبلغ پیشنهادی را بالا می بردند که این اصلا درست نبود من میگویم هر بازیکنی قیمتی دارد و این درست نیست که مبلغی بیش از توانایی های بازیکنی بپردازیم چرا که ما برای فصل آینده یک سورپریز کامل برای خرید یک بازیکن داریم پس بهتر است پولهای خود را بیهوده خرج نکنیم.

نام این بازیکن و این که چرا در همین فصل این کار را انجام نمی دهید!؟
در مورد نام بازیکن که اگر گفتنی بود انقدر سر و صدا دارد که الان همهگان نام او را میدانستند ما با او چند تماس تلفنی داشته ایم و او گفته که تا پایان این فصل دوست دارد در تیم خود بماند ولی قول نسبی فصل آینده را از وی گرفته ایم.

رقیبان شما کمتر دچار تغییر و تحول شده اند در این مورد چه نظری دارید؟
هر تیمی سیاست های خاص خود را دارد یک تیم دوست دارد بازیکنانش با تجربه باشند و تیم دیگر خواهان بازیکنان جوان هستند اما در مورد رقیبان این فصل ما در اسپانیا والنسیا و اگر رئال مادرید هم بتواند تعصب رو به بازیکنان خود تزریق کند آنها هم هستند اما دپور و دیگر تیمها را من در حد قهرمانی نمی بینم در اروپا نیز میلان و اینتر - منچستر و آرسنال - بایرن مونیخ - رئال مادرید تیمهایی هستند که شانس قهرمانی دارند.

چگونه شما رئال مادرید رو در حد قهرمانی در اروپا میبینید اما در اسپانیا آنها را زیاد جدی نمیگیرید؟
چون آنها بیش از اندازه میانگین سنی تیمشان بالا است و همچنین اختلاف سطح بسیار زیادی میان بازیکنان اصلی و نیمکت نشین آنها وجود داره بازیکنان آنها یا فوق ستاره هستند یا بسیار معمولی تازه در ترکیب اصلی آنها نیز ۲-۳ بازیکن معمولی وجود دارهتازه بازیکنان پا به سن گذاشته آنها نیز ستارگانشان هستند پس میبینید که در این تیم اصلا تعادل وجود نداره و به همین خاطر آنها توانایی رقابت در مسابقات فرسایشی را ندارند اما در لیگ اروپا که تعداد بازیها محدود است آنها یک مدعی به شمار می آیند.

و در پایان نظرتان در مورد بازیهای دوستانه در آسیا چیست و هچنین مسی را چگونه دیدید؟
ریکاردمن فکر نمی کردم که سطح فوتبال آسیا تا به این اندازه بالا آمده باشد اما حالا فوتبال آسیا را باور کردم در بازی مقابل سوون ما خوب بودیم آنها نیز همین گونه بودند اما باید به ما حق بدهید که فشار زیادی به بازیکنانمان نیاوریم اما در مقابل حریف ژاپنی خود بازیکنان ما بدون دستور من محکم بازی کردند که البته اتفاق خاصی رخ نداد تنها رونالدینهو به دلیل مشکلاتی که کفش ورزشی اش داشت پوست پشت پای راستش کنده شده که آن هم مشکل خاصی نیست من از مردم ژاپن و کره نیز به دلیل استقبال و مهمان نوازی بی نظیرشان تشکر میکنم در مورد مسی نیز این را بگویم که او یک استعداد تمام عیار است ولی بسیار جوان است و نباید در این شرایط او را در حساس ترین شرایط به بازی آورد ما به خوبی می دانیم چگونه او را پرورش داده و در چه لحظاتی به او بازی دهیم او تنها ۱۷ ساله است و زمان و راه درازی را پیش رو دارد باید منتظر او بود. 

منبع World Football


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

به نام خدا
با سلام به همه ی دوستان بارسا پرست !!
من نادر  ٫ قراره از این به بعد یه جورایی خدمت کنم . (شرمنده ٫ فعلا زیاد نمی تونم بنویسم٫ با فونته فارسی دفعه اول کار می کنم٫ کم کم راه می افتم !! خلاصه شرمنده ٫ الان هم بابام در اومد تا اینارو نوشتم
مخلص همتون!
  Forca Barca !....
نادر.

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 08:32 ب.ظ

Man nokaretam Rijkaard jooon !
mokhlesam !
to ghahreman sho sale dige !!
badesh bia tof kon ma shena konim ;)
porroo nasho shookhi kardam :D
vali ghahreman koni teamo , kheili jigar mishi be mola !
Nokaram ,Nader
forca Barca !!....

شهرام سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 08:49 ب.ظ http://manunited.blogsky.com

سلام
من نگفتم میستا میاد یونایتد. ولی وضعیتشو بررسی می‌کنه. مطمئن باش اگه فرگوسن بخوادش٬ واسه کم کردن روی بارسا هم باشه هر چی والنسیا بخواد میده. اما هنوز معلوم نیست که از میستا راضی بودن یا نه.
در مورد اتوو هم باید بگم درست می‌گفتی٬ ۵۰ درصدش برای رئاله و اگه رئال بخوادش می‌تونه به زور هم که شده بگیرش. قراردادش این جوریه. اما اگه تا یه هفته دیگه اقدام نکنن٬ این بازیکن بدون هیچ مشکل می‌تونه راهی نوکمپ بشه و رئال فقط باید ۵۰درصدشو بگیره و بره.
بعد انقده به بازیکنایی که خریدین ننازین. همین شما بارسلونایی‌ها نبودین از رئال انتقاد می‌کردین که ستاره‌های جهان رو می‌گیره. تازه اونا هر فصل یکی می‌گرفتن. خریدن دست‌رنج مربی‌های تیم‌های دیگه که نشد هنر.
راستی یه سوال دارم. فقط می‌خوام بدونم. قصد اذیت ندارم و اون اینکه بارسا چقدر قرض داره و لاپورتا این پولا رو از کجا میاره
باخت ایران در ضربات پنالتی رو هم به تمام ایرانی‌ها تسلیت می‌گم و تأسف خودم رو برای داور مسابقه اعلام می‌کنم. اینم شد داور؟!!!!

مهسا سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 10:05 ب.ظ

از طرف تمام ایرانیها تقدیم به داور لبنانی وکل اعراب در تمام جهان:ای حرامزاده ها...بی پدر و مادرها...کثافت ها آخرش کار خودتونو کردین؟؟...یه چیزی در مورد این نامردهای تمامی تاریخ بنویس حالا هی به لبنان کمک کنیم..تف به .....این عربهای بی خاصیت لجن...راستی آپ کن...وماهیت کثیف این عربای بی بته و قورباغه خور و دشمنان داخلی تیم ملی مث روزنامه کثیف نود رو افشا کن ...خاک بر سر این آشغالها که نمیتونن برتری ایرونیا رو ببینن ...بدبختای تو سری خور ملخ خور احمق...عربای خلیج و لبنان و فلسطین همه کثیف و حرامزاده ان...بی عرضه های آویزون

رافائل مارکز سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:20 ب.ظ

سلام صحبت های ریکارد خیلی جالب بود
راستی مصطفی من یه اسم برای سایت پیشنهاد می کنم هر جور خودت صلاح دیدی:persianbarcalovers.com

[ بدون نام ] چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:09 ق.ظ

salam be hamegiii bakhte iran0o tasliat migam :(:(( kh0oda lanat k0one in arabar0o ihslah nab0od beshan be kh0os0os in davar k0osemar bad babat m0osayebehe reikrdam damet0o gam :X:X:* bad khdemate d0oste azizam agha shharam begam ke bayad bed0oni na0okh0ost vazire espani asheghe barcel0ona ast yani aghaye kh0oje l0uiz ro0drigez zapater0o 0ok:D pas dige harf az p0l nazan ch0on har chi bekhaiim darim har ke khast be man peyghami bede be idim bede mory_kluivert

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد