سلام

الان که حوصله درس خوندن نداشتم هوس کردم بیام یه چیزی بنویسم. چون حالا دیگه بازی بارسا و رئال رو تو لیگ اروپا دیدم. قبول دارم بر اساس یه بازی اونم اولین بازی نمیشه تحلیل کلی راجع به یه تیم داشت. پس فقط اون چیزی رو که تو اولین گام این دو تا رقیب به نظرم می رسه میگم.
بارسلونا دیشب بازی رو عالی شروع کرد. هماهنگ ٬ سرعتی ٬ زیبا و ... .من خیلی خوشحالم که بارسلونا اینقدر قوی شده که تو سلتیک پارک فقط ۱۰ دقیقه رو به حریف واگذار می کنه. خدا کنه بتونه این روند رو حفظ کنه.
در مورد رونالدینهو هم آقا میلاد نظر بچه ها رو میخواست. من فصل قبل خیلی از بازیهای بارسا رو دیدم و فیلمای بعضیاشم دارم. رونالدینهو واقعا مستحق کسب عنوان بهترین بازیکن فصل قبل لالیگا اون هم با این اختلاف بود. شاید سهم رونالدینهو در موفقیت های فصل قبل چیزی شبیه سهم مارادونا تو قهرمانی جام ۸۶ برای آرژانتین بود. فقط کافیه به بازیهای بدون رونالدینهو در اواسط فصل نگاه کنید. بارسا در دوران مصدومیت رونالدینهو حتی یک برد هم نداشت! تازه علاوه بر نقش محوری رونالدینهو حرکات تکنیکیش که بیشتر تو نوکمپ اجرا می کرد هم بی نظیر بود. من بعد از بازی با مالاگا اینقدر تحت تاثیر تکنیک رونی قرار گرفته بودم که به دوستام گفتم تا حالا بازیکنی رو تکنیکی تر از رونالدینهو ندیدم. حیف که شبکه ۳ لالیگا رو پخش نمی کنه. الان وقتی مردم چهار تا دریبل و پاعوض کردن کریستیانو رونالدو رو می بینن از خود بیخود میشن چه برسه به این که بازیهای رونالدینهو رو ببینن. واقعا بعضی از حرکات رونالدینهو حتی در تصور یه تماشاگر فوتبال هم نمی گنجه! اینو به خدا راست می گم. چون با تمام وجود درکش کردم. شک نکنید که رونالدینهو بهترین بازیکن فصل ۰۴-۲۰۰۳ نه تنها در اسپانیا بلکه در اروپا بود. اینو من نمی گم. مجله ورلدساکر که برنده توپ طلا رو هم انتخاب می کنه گفته. الان همه می دونن که توپ طلا برای رونالدینهو کنار گذاشته شده. به شرطی که تو نیم فصل اول از پس دکو رقیب اصلیش بر بیاد.
رونالدینهو تو بازی با سلتیک اصلا در حد خودش نبود. من فکر می کنم ۴ تا عامل مهم در این زمینه وجود داشت:
۱. این اولین بازی فصل جدید بود
۲. رونالدینهو بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت به میدان اومده بود
۳. در پست جدیدش بازی می کرد. در حالی که نزدیک ۹ ماه مهاجم چپ بود و حالا به مرکز زمین منتقل شده بود
۴. تمام بازیکنان اطرافش تازه اومده بودن (ژولی ٬ دکو و اتوو) و هنوز هماهنگی لازم رو نداشت.
کافیه یکی دو هفته صبر کنید. اونوقت رونالدینهوی واقعی رو می بینید. من اصلا نگران این موضوع نیستم. تازه رونالدینهو بد هم بازی نکرد. منتهی در حد خودش نبود در حالیکه ما انتظار داریم تو همه بازیها بهترین باشه.


اما رئال هم که از لورکوزن ۳ تا خورد. نمی خوام زیاد در مورد این بازی حرف بزنم چون مردم کور نیستن و وقتی دو شب پشت سر هم دو تیم رو میبینن که یکی ۳ تا میزنه و یکی ۳ تا میخوره تفاوتها رو به خوبی احساس می کنن. تازه به نظر من طرفدارای رئال دوست دارن حتی در مورد شکستشون هم همه نظر بدن. چرا؟ چون اگه هیچ کس هیچی نگه یعنی این که این شکستها عادیه. در حالی که اونا میخوان همه بگن یه اتفاق نادر افتاده که تیمشون باخته. پس من از لجه اونا هم که شده هیچی نمی گم. آره... این چیزا عادیه. فصل قبل هم داشتیم. تیمهای قوی که هیچی اوساسونا ٬ سویلا ٬ مایورکا ٬ سوسیداد .... همه راحت میومدنو می بردن تازه یکی دوتا هم که نمی زدن ! حتی مورسیا هم رئالو می برد تا کم کم برای بازیهای سنگین دسته ۲ آماده شه!!!!
علی
نظرات 14 + ارسال نظر
سرخ پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 07:44 ق.ظ http://sorkh.blogsky.com

سلام دوستان. بیایید برای بدرقه یک وبلاگ نویس. بیایید و ببینید چرا خداحافظی می کند. من از شما – تنها به عنوان یک وبنویس می خواهم به احترام این دوستمان 3 تا 10 مهر را روزه وبنویسی بگیرید. به احترام او هر سال این تاریخ چیزی ننویسیم. خداحافظ برای همیشه.....

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 10:37 ق.ظ

کاش که بازی رئال-لورکوزن نمی دیدم . دلم از بازی بچه گونه رئال هم زد . کیر تو کون رئال مادریدی ها

رافائل مارکز پنج‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 03:02 ب.ظ

اقا من برای سایت میل زدم ولی هنوز جواب نگرفتم چه کنم؟

نادر جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 12:14 ق.ظ

میلاد خان تحویل بیگیر !
خیلی مخلصیم علی جون
با نوشته هات حالی می کنم
"""""FORÇA BARÇA'''''''''''"

مهدینهو جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 01:55 ق.ظ http://www.rich-kids.persianblog.com

سلام.حالی به حولی....رئال باخت ....اونم با خفت....بارسا برد...اونم با قدرت..........ولی به قول بچه ها گفتنی :بارسا چه ببری چه ببازی دوست داریم..........من به احتمال زیاد از اول مهر به علت داشتن کنکر نمیتونم زیاد بیام شاید هم اصلا نشه بیام....به هر حال فرقی نمیکنه جز اینکه یکی از خواننده های پرو پا قرصتون رو از دست میدید.....خواننده ای که حداقل روزی ۲ بار سر میزد....من تا ۱ مهر سعی میکنم مثل همیشه (از ۶ ماه پیش که خواننده شما شدم) به شما سر بزنم و برای هر مطلبتون نظر بدم......امیدوارم پیروزی های بارسا با قبولی کنکور من همراه بشه که امسال بهترین سال زندگیم شه.........و بالاخره میخوام به حرف بهترین گزارشگر ایرونی(فردوسی پور) اشاره کنم:رئال داره تحقیر میشه........بای

اتفاقا منم کنکوریم. امیدوارم بتونیم یه رشته خوب قبول شیم و بعدش هم بهترین سایت هواداران فوتبال تو ایران رو با قدرت تمام پیش ببریم. علی

[ بدون نام ] جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 10:48 ق.ظ

لطفا به دیگر تیم ها وبازیکنان توهین نکنید

محمد جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 12:25 ب.ظ

سلام... همه اونایی که برای همکاری در سایت ایمیل زدن عجله نکنن .... بقه همه جواب میدیم
فعلا اگه کار مهمی دارین با آی دی من چت کنید.

میلاد جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 04:41 ب.ظ

انتظار شنیدن حرفهایی که از روی تعصب را داشتم تعصب چیز بدی نیست .

دلایل علی قابل قبول بود.من نمی دونستم پست جدیده رونیه چون پارسال به خاطر مشغله ی بالا هیچ فوتبالی رو ندیدم.
من از ۱۰ سالگی فوتبال رو به صورت حرفه ای دنبال میکردم . اولش طرفدار بارسا بودم رونی بزرگ که اومد اینتر تا الآن که
حدود ۶ ساله که اینتری ام ( اگر رونالدو با نامردی هم از اینتر نمی رفت و مودبانه هم می رفت بازم رئالی نمی شدم).
طرفدار فوتبال ایتالیا و لیگش هستم . اینتر رو دوست دارم.
دیدم دوستان از دل پیرو و توتی و اینزاگی خوب نگفتن . خواستم بگم بعضی از حرفا رو قبول دارم اما تکنیک همه چیز نیست . (از بین لیدر های خط میانی تیم ها ) یکی مثل دنیلسون رو می بینی که خدای تکنیکه اما هنوز تکنیک در خدمت تلکتیک رو درک نکرده ولی یکی مثل ورون رو می بینی که حداقل این رو درک کرده که مفید بودن بهتر از فانتزی و غیر مفید بودنه.
منظورم این نیست که رونی غیر مفید و فانتزی بدردنخوده بلکه افرادی که به تعصب از اونها به عنوان خاک پای رونی نام برده شد افراد در خدمت تیم هستند که حالا بعضی مواقع حرکات نمایشی رو چاشنی میکنن.
بازی برگشت رم - یووه ی ۲ سال پیش رو یاد آوری می کنم که پاسی که توتی به کاسانو داد تا او بعد از دریبل بوفون اونو گل کنه اگر جه نمایشی بود اما اگر بررسی کنید و دوباره اونو ببینید می بنینید که فقط و فقط یک راه برای رسوندن این توپ به کاسانو بود که پشت پا بود.پس هنر نمایشی بازی کردن همیشه بد نیست . پس اینکه میبینید توتی علاقه ای نداره به این که مثل دنیلسون تمام زمین رو دریبل بزنه از تکنیکش در خدمت تیم استفاده میکنه.
بازی یووه - تورینو ۲ سال پیش که تنها راه گل کردن شوت ندود توسط دل پیرو همون پشت پای ظریف بود.
فینال یورو ۲۰۰۰ کسی که به دلوکیو پاس داد رو یادم نمیاد اما توتی بود که اون شخص رو صاحب فرصت عالی در گوشه ی زمین کرد و همه رو شگفت زده کرد.( پاس با پشت پا بود).
بازی یووه- اینتر ۳ سال پیش در میلان رو یادآوری می کنم که در اون از سمت چپ زمین اینتر‌( نیمه اول بود) توپی رو فکر می کنم زامبرتا برای الکس فرستاد و الکس در حالی که روش به طرف زامبروتا بود در یک حرکت استثنایی توپ رو با پشت پا به طرف دروازه بلند کرد ( به گوش ترین و بالاترین نقطه ای که میتونست زد) اگر ردوازبانی غیر از تولدو بود‌( حتی اگر کان هم بود‌)نمی تونست اونو بگیره.
پس میبینید ؟ بازیکن تکنیکی ای خوبه که از تکنیکش درست استفاده کنه ( که رونی هم جز همین دسته است البته)
من فقط بازی سه شنبه شبشو نقد کردم اما عزیزان به ستاره های عزیز کالچو بی احترامی کردند‌:(‌‌ .
اینزاگی رو در بازی فینال لیگ قهرمانان با یووه یادت نیماد که چطور با حرفه ای ترین حالت ممکن ضربه ی سر رو زد که بوفون به کرنر زد؟
اینزاگی البته ضعف هایی داره (‌در نوع خودش ) من هم قبول دارم . بله اگر اینزاگی بود شااااااید اتفاق دیگه ای میفتاد اما چرا دکو رو جای موقعیت های اینزاگی نمی زارین ؟
آیا مطمئن هستید تا به حال هر گلی که اینزاگی زده رو دکو هم میتونسته بزنه؟
آیا این ۲ قابل مقایسه اند؟ هر فوتبالیستی توانایی خاص خودشو داره .
از این که این بحث ها مورد توجه قرار گرفت متشکرم

میلاد

میلاد جمعه 27 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 10:27 ب.ظ

توضیح:
بازی یووه- تورین ۲ سال پیش نتیجه ۵-۰
رم-یووه .المپیک رم ۲ سال پیش نتیجه ۲-۲
ایتالیا - فرانسه . یورو ۲۰۰۰ نتیجه ۲-۱ :( . ۴ سال پیش
اینتر -یووه . میلان (جوزپه مه آتسا) ۳ سال پیش فصلی که اینتر با کوپر در هفته ی آخر به زیر کشیده شد.نتیجه:۲-۲
گلها‌سیدورف برای اینتر- تودور و ترزگه برای یووه.
اون حرکت اینزاگی رو مثال زدم چون نماد حرفه ای گری بود و از این نظر فرقی بین این حرکت و حرکت نیستلروی در بازی با آلمان یورو۲۰۰۴ نداشت ( هر دو؛ توپ مرده رو به بازی برگردوندند که توپ نیستلروی گل شد اماتوپ پیپو نشد.)

شاید اینزاگی در دسته ی خودش با بازیکنان همنوع خودش (مثل نیستلروی - ماکای - ویری -مونتلا - ونتولا - تریستان -دی ویو - کرسپو و ...‌) یه نمره ای مثلاْ‌ ۱۸ از بیست رو بیاره و از اون طرف دکو در نوع خودش نمره ی مثلا ۱۹ رو بیاره ( مثلا بین پل اسکولز - ورون - زامبرتا - فیگو - کافو و ...) اما اینها با هم مقایسه شدنی نیستن.( فردا نیاین بگین فلانی توی این دسته نباید می اومده . برای مثال عرض کردم .تخصصی و بررسی شده نیست‌).

ویکی والدس شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 02:59 ق.ظ

واقعا در مورد اینزاگی شوکه شدم
از نظر من اون رو میشه با کسایی مثل علی دایی و پایان رافت و رضا عنایتی مقایسه کرد
فکر نمی کنم اینزاگی جز موندم های احمقانه توی آفساید کار دیگه ای هم بلد باشه
آخه من که پدر کشتگی باهاش ندارم
اما بازیشو که می بینم بالا میارم واقعا
اون از فاکتورهای یک مهاجم هیچکدومش رو در حد عادی هم نداره
کافی بازیای میلان رو ببینید
همین که گفتی
میلان- یووه پارسال
امود بوفون رو دریبل کرد در حدود نقطه پنالتی هم بود یعنی زاویه باز، بعد دروازه خالی رو بدون هیچ فشاری زد تو اوت.
این واقعا از علی دایی هم بر نمیاد
من تعجب می کنم!
توتی رو هرچی بگی حرف نیست
حالا دلپیرو هم وقتی آماده بود یه چیزی
اما اینزاگی ...
واقعا از ۲۰ بهش ۵ یا ۶ میدم
اون هم با ارفاق!

کارلوس پویول شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 07:12 ق.ظ http://m17-2004.persianblog.com

سلام به همه بچه های آبی و اناری....
تبریک میگم به خاطر پیروزیهای بارسا و باخت رئال....
بارسا سروره رئاله....

علی شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 11:29 ق.ظ

آقا میلاد! نباید بگیم یه بازیکن فقط تکنیکیه یا فقط در خدمت تیمه. رونالدینهو اینها رو در هم ادغام میکنه. البته بعضی وقتها هم موفق نیست. ولی اگه میخواد مثلا به دکو پاس گل بده سعی میکنه یه حرکت تکنیکی هم چاشنیش کنه. البته اگه تیم جلو باشه به کارهای تیکنیکی صرف برای به وجد آوردن تماشاگرا هم روی میاره. ولی در شرایط حساس هیچ وقت تیم رو فدای تکنیکش نمی کنه. فقط دوست داره زیبا بازی کنه حتی اگه قرار باشه کار تیمی کنه. این دو اگه با هم ادغام شن منافاتی نداره و اتفاقا یه بازی تماشاگر پسند میشه

نوید شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 12:10 ب.ظ http://navidamar.blogsky.com

سلام من برای همکاری ایمیل دادم بهتون اما خبری نشد ازتون... خوب آگه جوابتون منفیه لا اقل بگید آقا نمی خایمت!

[ بدون نام ] شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1383 ساعت 01:34 ب.ظ

ba tashakor az hameye shoma bayad begam ke (che rooyi daran in realia baba heech teeme to champion 3 ta nakhorde bood be gheir az celtic ke oonam chareie nadasht) in neshoon mide ke moshkele ina morabbi ya modafe vaya har chise digeii nabood moshkele in ghoohaye siahe mordani ine ke shakhsiate timi nadaran aslan ye ki nist be ina bege akhe shoma ro che be football berid alak do lak bazi konid sangintarid taze ye bol gire khoobam darid ke alaki vase bazi chiza shode darvazebane asliie espania batashakor az zahamate shoma

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد