بگریستان ؛ داویدز بازیکن بزرگی است اما قدر حضور در نوکمپ را ندانست




بدون شک ادگار داویدز هلندی در بیداری مجدد بارسا در فصل گذشته نقش پر رنگ و انکار نشدنی داشت. حضور او در نیم فصل دوم سال گذشته در بارسا باعث تغییر پست ژاوی شد و این تغییر پست باعث شد ژاوی به خوبی در نقشی بازی کند که توانایی ها و استعدادهای آن را دارد. زمانی که ادگار یووه را به مقصد بارسا ترک کرد یووه در سری
a وضعیت بسیار خوبی داشت اما خروج ادگار که یک وزنه بود ضربه بزرگی بر پیکر بانوی پیر وارد کرد طوری که یووه در خانه خود نیز به تمهای کوچک ایتالیایی می باخت! بزرگان که جای خود داشتند. در ابتدای پیوستن ادگار به بارسا گمان آن می رفت که وی با توجه به مشکلاتی که با لیپی مربی وقت بیانکونری ها داشت آمادگی لازم را نداشته باشد ولی محیط جدید و زندگی تازه خون تازه را به رگهای کم رمق ادگار بخشید و این خون تازه به کالبد بارسا نیز تزریق شد.
ادگار و بارسا یک نیم فصل کاملا موفق را در کنار هم گذراندند تا این که فصل نقل و انتقالات آغاز شد و قرار داد قرضی ادگار با بارسا تمام شد و با توجه اتمام قرار داد داویدز با یووه وی یک بازیکن آزاد شناخته شد. اما اینتر و موراتی که قبلا با یک حرکت کثیف فرانچسکو تولدو را از چنگ بارسا بیرون آورده بودند یک شب قبل از بازی بارسا در برابر سلتاویگو با مدیر برنامه های داویدز ملاقاتی ننگین را برگزار کردند و
۱ میلیون یورو بدون هیچ رسیدی به وی دادند و قول همکاری های بعدی به او دادند و در عوض نیز قرار شد او ادگار را از بارسا به مقصد اینتر راهنمایی کند!!
فصل تمام شد و مذاکرات بارسا - داویدز - روبرت گیرلینگ مدیر برنامه های داویدز آغاز شد در حالی که بارسا و داویدز آماده همکاری مجدد با یکدیگر بودند اما گیرلینگ مخالفت خود را با این موضوع اعلام می کرد!! <همیشه بعد از جلسات ساعتها با گیرلینگ بحث داشتم ولی او پیوسته از اینتر و شرایط جدید آن ها می گفت> این سخنان داویدز است که از هیچ جا و نشست گیرلینگ و موراتی خبر نداشت روزها گذشت و گذشت تا اینکه خوآن لاپورتا رئیس زیرک و کار بلد بارسا اعلام کرد که از خیر ادگار گذشته و دیگر با وی پای میز مذاکره نخواهد نشست وی ادامه داد اکنون یک ماه است از مذاکراتمان می گذرد و ما وقت را از دست داده ایم! ما داویدز را از دست می دهیم اما مطمئن باشید قرار داد های بزرگی خواهیم بست.
پس از اعلام این خبر در رسانه ها تلفن همراه گیرلینگ زنگ می خورد - آن طرف خط فاکتی به گیرلینگ تبریک گفته و
۱ میلیون دیگر به حساب گیرلینگ وارد می شود و پس از ۲ هفته داویدز رسما پیراهن ننگین اینتر و مافیای موراتی را بر تن می کند. اینتری که به دلیل همین افتضاح کاری های موراتی پسر٬ نفرین شده و مدتهاست که جامی را بدست نمی آورد. عکسهای موبایل شخصی یک دختر ۱۶
ساله از نشست های موراتی - فاکتی و گیرلینگ در روزنامهای ایتالیایی که با قیمت های سرسام اوری از آن دختر خریداری و منتشر شده داویدز از همه جا بی خبر را از یک توطئه سیاه آگاه می کند و اختلاف او با سران اینتر را موجب می شود.
داویدز گیرلینگ را یک خائن خوانده و او را از عنوان مدیر برنامه هایش بر می دارد اما گیرلینگ دلارهای زیادی به جیب زده و اصلا برایش حقوق اندک کار قبلی به چشم نمی آید. اختلاف داویدز با موراتی و فاکتی موقعیت ادگار را در تیم نیز به خطر انداخت و حالا داویدز بزرگ برروی نیمکت بازیکنانی همچون کامبیاسو و امره می نشیند تا متوجه شود که ساده لوحی چه بلایی بر سر یک نفر می آورد. وی در یک مصاحبه اعلام می کند که دوست دارد به بارسا برگردد و فوتبال خود را در تیم بی شیله مردم کاتالان به پایان برساند... روزنامه های کاتالانی نیز همانطور که در عکس می بینید با تیتر <دوباره داویدز> به استقبال وی می روند تا بار دیگر در نیم فصل شاهد حضور داویدز باشند اما سران بارسا اعلام می کنند که دیگر علاقه ای به ادگار ندارند و وی باید همان زمانی که باشگاه مشتاق بود پیشنهاد آنها را می پذیرفته...

به این ترتیب پرونده انتقال مجدد داویدز به بارسا بسته شده و حالا بارسا به دنبال داکورت است ضمن اینکه بونه را و بووو دو بازیکن جوان پارما نیز در یک قدمی بارسا هستند. بله این بی رحمی فوتبال است بارسا حاضر شده بازیکنی با کلاس بسیار پایین تر از داویدز(داکورت) را به نوکمپ بیاورد ولی داویدزی که زمانی برای لاپورتا ناز میکرده را در لیست خرید خود قرار ندهد. حالا باید منتظر نشست و دید که وضعیت چگونه خواهد شد در فوتبال حرفه ای امروز هر چیزی امکان دارد حتی شما شاید دیدید که داویدز بار دیگر به بارسا پیوسته اما امکان آن نزدیک به صفر است.

 

بارسا بدون رونی - دکو و اتوئو

تیم فوتبال بارسلونا امشب در شرایطی در مقابل گرامنت در دور اول جام حذفی قرار می گید که به خیلی از بازیکنان اصلی خود استراحت داده شب گذشته نیز دپور و رئال(با بد بختی) بر حریفان خودشون غلبه کردند و به دور بعدی راه پیدا کردند. همانطور که در ترکیب می بینید بارسا با نیمی از توان خود به ایندیدار پا می گذارد تا استراحتی را قبل از دیدار ایالت باسک مقابل بیلبائو کرده باشد.




بارسلونا امسال تحت هدایت فرانک ریکارد علاوه بر انجام بازیهای بسیار زیبا و تماشاگر پسند در نتیجه گیری هم موفق عمل کرده است. ریکاردکه تا اواسط فصل گذشته در آستانه اخراج از بارسلونا بود سر انجام توانست با جلب اعتماد سران باشگاه این تیم پر سابقه و ریشه دار را به دوران اوج خود بازگرداند اما مسلما علاوه بر تلاش های ریکارد ، هنرنمایی چند بازیکن این تیم مثل رونالدینیو نقش بسزایی در اوج گیری دوباره این تیم داشته است.

 

 

فوتبال پیام آور شادی

 

«برای من فوتبال یک شادی محض است.» ستاره 24 ساله بارسا سخنان خود را با این جمله آغاز می کند. «در دنیا هیچ چیز وجود ندارد که بیشتر از فوتبال من را خوشحال کند. من اصولا آدم شاد و خوشحالی هستم اما هنگام پا به توپ شدن این شادی دو چندان می شود. واقعا نمی توانم علاقه خود به فوتبال را توصیف کنم.» و شاید همین نکته راز لبخند های معروف و شیطنت آمیز رونالدینیو باشد. لبخندی که هیچ وقت از لب های او دور نمی شود حتی زمانی که تکل های خشن مدافعان حریف ساق های او را نشانه می گیرند. همین اشتیاق و علاقه فراوان رونی به فوتبال باعث درخشش خیره کننده او شده است. او اکنون یکی از مهره های کلیدی نوکمپ به شمار می رود و حرکات پا به توپ و بسیار زیبای او کمک شایانی به پیروزی های پی در پی بارسلونا در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا کرده هر چند که آنها چهارشنبه گذشته اولین شکست خود را مقابل میلان پذیرفتند.

 

 

سیزده نحس

 

رونالدینیو جوانی خرافاتی نیست اما به نظر می رسد عدد 13 برای او چندان خوش یمن نیست. بازی چهارشنبه شب در سنسیرو سیزدهمین بازی این فصل رونالدینیو با پیراهن برزیل و بارسلونا بود و منجر به اولین شکست بارسلونا شد.

 

 

توانایی ذاتی

 

اما واقعا جادوی رونالدینیو از کجا منشا می گیرد؟ آیا حرکات پا به توپ رونالدینیو که در هر بازی کابوس مدافعان حریف است تنها با تمرین فراوان به دست آمده؟ وی در این باره می گوید:«این سبک بازی کاملا غریزی و ذاتی است. من عاشق دریبل زدن و پا به توپ شدن هستم و خوشبختانه این خصیصه از ابتدا در وجودم بوده است. به نظر من تکنیک در فوتبال حرف اول را می زند و در هر بازی سعی کرده ام بازی فردی ام به تیم کمک کند. البته هیچ گاه از این خصیصه احساس غرور نکرده ام بلکه سعی کرده ام همیشه با انجام تمرینات زیاد و منظم این آمادگی خود را حفظ و تقویت کنم.

 

 


انتخاب درست

 

رونالدینیو همچنین از تصمیماتی که تا کنون در مورد انتخاب باشگاه هایش انجام داده ، بسیار راضی است. پس از ترک گرمیو راهی اروپا شد. پیوستن به پارس انژرمن باعث شهرت وی شد. در این تیم رونالدینیو جوان توانایی های خود را به رخ تمام اروپا کشید و زمانی رسید که باید به باشگاه بزرگتری نقل مکان می کرد. این اتفاق در سال 2003 رخ داد. در حالی که منچستر یونایتد خود را برای پذیرایی از این برلیان برزیلی آماده می کرد، ناگهان ورق برگشت و او با یک قرار داد 30 میلیون پوندی راهی نوکمپ شد.

 

 

بت برزیلی ها

 

بسیاری از بازیکنان جوان برزیل که در ابتدای مسیر حرفه ای خود هستند آرزوی حضور در بارسا و نوکمپ را دارند اما دلیل این همه علاقه و آرزو چیست؟ وی می گوید:«انتخاب بارسا دلایل زیادی دارد. یکی از عوامل قدرت و اعتبار تاریخی این تیم است. نام این تیم همیشه بزرگ بوده است و من همیشه آرزو داشتم در این تیم بازی کنم. درست مثل روماریو – رونالدو و ریوالدو. بارسلونا بت جوانان برزیلی محسوب می شود و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. دوست دارم سالیان زیادی در این تیم بمانم و مهمتر از همه این که خانواده ام هم از زندگی دراسپانیا راضی هستند. مطمئن هستم همه چیز در آینده بهتر نیز خواهد شد.

 

 

پیشرفت سریع

 

رونالدینیو زمانی به بارسا ملحق شد که این تیم سیر نزولی خود را طی می کرد. اما پیوستن او به تیم فرانک ریکارد ناگهان موتور این تیم را روشن کرد. به نظر می رسید موتور بارسلونا برای روشن شدنش احتیاج به یک جرقه داشت که این جرقه هم توسط رونالدینیو زده شد. تا اواسط فصل گذشته این تیم در اواسط جدول دست و پا می زد اما ناگهان طوفان این تیم در لالیگا تمامی تیمها را در نوردید و در نهایت این تیم رتبه دوم را به دست آورد. چه بسا اگر بارسلونا 2-3 هفته ای موتورش زودتر روشن می شد عنوان قهرمانی نیز به راحتی به این تیم می رسید.

 

 

ذهنیت پیروزی

 

فلسفه رونالدینیو در هر بازی فقط پیروزی است و رونالدینیو در بارسا به هیچ چیز دیگری غیر از این فکر نمی کند. به خصوص اینکه این تیم رقابتهای اروپایی را نیز با این تیم تجربه می کند.«برای من رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا بزرگترین تورنمنت فوتبال محسوب می شود. همیشه دوست داشتم حضور در این رقابتها را تجربه کنم و اکنون که این فرصت در بارسلونا نصیبم شده است، بسیار خوشحالم. جذابیت این بازی ها همه چیز را تحت الشعاع خود قرار می دهد. همه تیمها در این مسابقات در پی اثبات خود هستند از این رو همه بازی ها بسیار پرگل و دیدنی برگزار می شود و برای صعود کردن به مرحله بعد و قهرمانی فقط باید ذهنیت پیروزی داشته باشید. اگر در هر دیدار فقط به پیروزی فکر کنید مطمئن باشید رسیدن به این موضوع چندان دور از دسترس نخواهد بود.

 

 

قدرت بارسلونا

 

چه در لالیگا و چه در لیگ قهرمانان تیمهای بزرگ و قدرتمندی حضور دارند اما من به قدرت بارسلونا ایمان دارم. فکر می کنم در حال حاضر یکی از بهترین تیمهای اروپا را در اختیار داریم. نفراتی که هم اکنون در تمام پستها در اختیار داریم از بهترین های اروپا و در واقع جهان هستند و درو در این مسئله هیچ شکی نیست. ما فصل جاری رقابت های لیگ اسپانیا و لیگ قهرمانان را بسیار عالی شروع کرده ایم و تا به اینجا فقط یک شکست پذیرفته ایم. همین موضوع اعتماد به نفس بازیکنان را چند برابر می کند و این اعتقاد را به وجود می آورد که کسب هر 3 جام نمی تواند موضوعی بعید باشد. با تلاش و کوشش فراوان می توان این عناوین را به دست آورد. مطمئن باشد قدرت جادویی بارسلونا در اروپا حرف اول و آخر را خواهد زد

 

منبع : مجله اختصاصی فوتبال اروپا یوفا

 


خلاصه بازی بارسا و اوساسونا http://www.gregori.neostrada.pl/Barca-Osasuna/skrot.avi

مصطفی

نظرات 6 + ارسال نظر
مصطفی چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 08:43 ب.ظ http://barcelona.blogsky.com

سلام ولی نظر خود من اینه که داویدز رو بیاریم بابا بدبخت رو بازیش داده بودند!!

انتی ویروس چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 11:41 ب.ظ

هنوز نبستین این توالت رو؟

انتی انتی ویروس چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 11:46 ب.ظ

نه٫ باز گذاشتیم واسه تغزیه تو!..

ویکی والدس پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 03:59 ق.ظ

نه !!!!!!!!!!!
:))
یه جام پرید!
ای لعنت!
آخه این چه وضعیه؟
بابا یعنی چی؟
چرا هر سال جام حذفی همین بساطه؟
خسته شدیم بابا
این بود ۳ تا جام؟
فرانک وای به حالت اگر ۲ تا جام دیگه رو نگیری!

ساویولا پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 10:49 ق.ظ

بابا جون چکار کردن اینا!
خیلی حیف شد!
این رایکارد هیچ چیزیو جدی نمیگیره!

انتی ویروس یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 08:22 ق.ظ

بزار واسه ننت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد