۲ روز پس از فتح الکلاسیکو

به نام خدا

بارسا به زوج مخوف خود می بالد

همانطور که انتظار می رفت‌‌٬ همکاری فوق العاده رونالدینیو و ساموئل اتوئو El Clasico را به حساب بارسلونا واریز کرد. این دو علاوه بر آنکه هماهنگی استثنایی با یکدیگر داشتند٬ به لحاظ فردی نیز نمایشی ستودنی را ارائه کردند. رونالدینیو٬ گل سوم را به ثمر رساند و در دو گل دیگر نیز سهیم بود. حرکات باله وار او واقعا غیر قابل مهار به نر می رسیدند و به همین خاطر بود که سالگادو برای متوقف ساختنش به انواع و اقسام خطاها متوسل شد. رونالدینیو٬ شنبه شب به تمام دنیا نشان داد شایسته ترین بازیکن برای دریافت توپ طلای اروپاست. او در لحظاتی چنان به بازی نمایشی روی آورده بود که گمان می رفت هدفی جز به تمسخر گرفتن بازیکنان رئال ندارد! اتوئو نیز با تیز هوشی یک گل زد و با سرعت غیر قابل وصفش٬ گل سوم را پایه گذاری کرد. مرد کامرونی بار دیگر نشان داد مهاجمی کامل است٬ مهاجمی که قادر است از هر خط دفاعی عبور کند و از کوچکترین فرصتها٬ بیشترین بهره را ببرد. او علاوه بر شرکت در بازی گروهی ٬ دو مرتبه توپ را از میان پاهای ساموئل و گوتی عبور داد تا تکنیک خود را نیز به رخ باشگاه سابقش بکشد که در حقش بی مهری کردند. او به اندازه ای ساموئل را آزار داد که مدافع آرژانتینی به لحاظ روحی در شرایط بدی قرار گرفت و در لحظات پایانی٬ ساق پای دامیا را هدف گرفت تا به نوعی خود را خالی کرده باشد! البته سر زدن چنین حرکات خشنی از سوی رئالی ها٬ تقریبا عادی است!!

نمایش مایوس کننده

حکایت ستارگان پوشالی

رئال را بار دیگر دیدیم٬ تیمی که از بازیکنان صاحب نامی بهره می برد. بله! آنها فقط صاحب نام هستند و به لحاظ فنی فاصله زیادی با گذشته خود دارند. آیا اگر بازیکنان رئال٬ واقعا ستاره بودند٬ چنین نمایشی را به معرض نمایش می گذاشتند؟ هر چند بارسلونا قدرت بلامنازع فوتبال اروپاست اما آیا رئال نباید تا حدی حریف خود را تحت فشار قرار دهد؟ از منظر آمار نمایش رئال بسیار مایوس کننده به نظر می رسد٬ آنها در طول نود دقیقه٬ فقط دو مرتبه خطر ساز شدند که در نوبت اول٬ پویول اجازه نداد توپ بکهام به رونالدو برسد و در مرتبه دوم ضربه سر اوون در شرایطی بسیار خوب به بیرون زده شد! حالا فرض کنید همان توپ برای یکی از مهاجمان بارسا فرستاده می شد!! نظرتان چیست!؟ الان نتیجه ۴-۰ بود. با نگاهی دقیق تر متوجه خواهیم شد رئال در طول نود دقیقه٬ حتی یک شوت نیز به داخل چارچوب شلیک نکرد و هرگز والدس را به زحمت نیانداخت!
به بازیکنان رئال بر می گردیم٬ کارلوس و سالگادو چه کار خاصی انجام دادند؟ کارلوس که با اشتباه خود زمینه ساز گل اول حریف شد و بارها و بارها مغلوب سرعت وحشتناک اتوئو شد. تازه بازهم گلی به جمال کارلوس! سالگادو که انواع و اقسام دریبل ها را دریافت کرد٬ وقتی دوباره فیلم بازی را مرور کردیم به این موضوع شک کردیم که آیا رونالدینیو فقط برای به تمسخر گرفتن سالگادو به زمین آمده یا برای پیروزی تیم خود! انواع دریبل هایی که تا به حال ندیده بودیم رو سالگادو با درایت کامل دریافت کرد٬ البته اندکی نیز دلمان به حال سالگادو سوخت چون دریبل هایی که او خورد تا مدتها می تواند تیزر برنامه های ورزشی سراسر دنیا باشد. بکام باردیگر نشان داد به لحاظ فنی بسیار پایین تر از سطح معمولی است٬ باید پذیرفت کاپیتان تیم ملی انگلیس جزو ۳۰۰ بازیکن برتر جهان نیز محسوب نمی شود. او در این چه حرکت خاصی انجام داد؟ زیدان چه کاری انجام داد٬ جز اینکه با اشتباه خود زمینه ساز گل سوم بارسا باشد! در مورد رائول و رونالدو نیز چه می توان گفت٬ آیا آنها اصلا در زمین حضور داشتند! البته نباید فراموش کرد رونالدو با خطای عمدی که روی بله تی انجام داد یک کارت زرد گرفت تا برای لحظاتی چهره شود!!
رئال کنونی را مجموعه ای از بازیکنان صاحب نام تشکیل می دهند که به لحاظ فنی بسیار معمولی به نظر می رسند٬ واژه <ستارگان پوشالی> بهترین عبارت برای معرفی آنان است. در این بین باید در مورد گارسیا رمون نیز نکته ای را ذکر کرد. او در شرایطی که تیمش میانه میدان را از دست داده٬ یک مهاجم (اوون) را به جای یک هافبک (بکهام) به میدان می فرستد. اگر قبل از این تعویض کمی فکر می کرد متوجه می شد چه کسی باید برای مهاجمان موقعیت خلق کند! آیا تیمی که با چهار هافبک میانه میدان را کامل به حریف خطرناک خود واگذار کرده با سه هافبک چگونه می خواهد به موقعیت گل دست یابد؟ این رئال حقیقتا فاجعه است.


لارسن به بازی بعد خواهد رسید

هنریک لارسن مهاجم سوئدی بارسلونا که در دیدار مقابل رئال مادرید بسیار خوب و در خدمت تیم بازی کرد در دقیقه ۷۱ بازی مصدوم شد و جای خود را به اینیستای جوان داد. پزشکان بارسا اعلام کردند او به زودی به میادین باز خواهد گشت و مصدومیت اوچندان جدی نیست و این مهاجم خوش فکر که به تازگی مرد سال فوتبال سوئد نیز شده ٬ می تواند بارسا را از بازی بعدی هراهی کند ضمن اینکه ونبرونکهورست هم که پس از بازی احساس درد می کرد مشکل خاصی ندارد و او نیز می تواند در دیدار بعدی حضور داشته باشد. در مورد دیگر مصدومان نیز پزشکان روند بهبودی آنان را بسیار خوب و سری اعلام کردند و اعتقاد دارند بحران مصدومیت نیز به زودی از سر بارسا رفع خواهد شد و بارسا به ساحل آرامش نزدیک و نزدیکتر خواهد شد.

اما نظرات بارسایی ها در مورد الکلاسیکو

مارکس : به رئال اجازه نفس کشیدن ندادیم
رافائل مارکس٬ به عنوان هافبک دفاعی نقش ویژه ای در پیروزی بارسا ایفا کرد:«می دانستیم آنها وضعیت خوبی ندارند٬ ضمن آنکه کاملا توجیه شده بودیم باید چه کاری انجام دهیم.» مرد مکزیکی ادامه داد: «تلاش زیادی کردیم و در نهایت حتی به آنها اجازه نفس کشیدن نیز ندادیم. رئال٬ جدی ترین رقیب بارسا محسوب می شود و از اینکه موفق شدیم آنها را شکست دهیم بسیار خوشحالیم.»

اتوئو : بسیار خوشحالم
ساموئل اتوئو در ۱۲ بازی این فصل لالیگا ۱۰ گل زده و در الکلاسیکو نیز موفق شد باردیگر دروازه کاسیاس را بازکند و الته این بار با پیراهن بارسا. او تا به اینجا ۸ بار دروازه کاسیاس را باز کرده که ۷ گل با پیراهن مایورکا شکل گرفته و یک گل هم با پیراهن مقدس بارسا به کاسیاس زده. وی در مورد بازی گفت : «دیدار با رئال دیگر تمام شده و اکنون باید روند کنونی را حفظ کنیم٬ هر چند باید بگویم ارائه گر نمایشی دیدنی بودیم.» مرد کامرونی افزود : «در چنین دیدارهایی فشار بسیار زیادی روی مدافعان وجود دارد و در این دیدار نیز موفق شدم با استفاده از اشتباه کارلوس٬ توپ را بربایم و گل نخست را به ثمر برسانم. به هر حال پیروزی ۳-۰ بسیار شیرین به نظر می رسد و از اینکه توانستم در این پیروزی ٬ نقش موثری داشته باشم٬ بسیار خوشحالم.» وی در مورد داور دیدار گفت : «واقعا متاسفم که چنین داوری را برای دیداری به این مهمی انتخاب کرده اند او بارها و بارها به سود رئال سوت زد یک خطای پنالتی آشکار را به روی لارسن اعلام نکد و در صحنه پنالتی ما نیز باید گوتی را اخراج می کرد چون جلوی یک گل حتمی را گرفت اما چون قبلا نیز به او کارت داده بود حتی کارت زرد هم نداد چون بازهم گوتی اخراج می شد.» وی در مورد سرنوشت نهایی لالیگا اظهار داشت: «هنوز راه زیادی تا پایان فصل باقی مانده و صحبت از قهرمانی بسیار زود است٬ هر چند همگی به دنبال آن هستیم.»

رونالدینیو : تا پایان٬ همین طور پیش می رویم
رونالدینیو ٬ ستاره بی همتای کاتالانها ٬ پیروزی بر رقیب سنتی را چنین ارزیابی می کند: «بسیار خوب توانستیم همه چیز را تحت کنترل خود در آوریم. اکنون باید روند کنونی را حفظ کنیم تا در نهایت به هدفمان که قهرمانی است دست پیدا کنیم.» وی افزود : «زمان زیادی تا پایان فصل و مشخص شدن قهرمان لالیگا باقی مانده٬ اما همگی مصمم و آماده هستیم تا پایان همینگونه پیش برویم.»

ریکارد : هنوز هیچ چیز تمام نشده!
فرانک ریکارد که با هدایت بی نقص خود بارسا را به قدرت اول و آخر فوتبال اروپا تبدیل کرده در مورد پیروزی قاطع تیمش مقابل حریف و دشمن یکصد ساله خود به این موضوع اشاره کرد که علیرغم پیروزی قاطعانه مقابل رئال مادرید٬ معتقد است هنوز دلیلی برای آسوده بودن وجود ندارد. «بار دیگر اختلاف امتیازاتمان را با رئال به عدد ۷ رساندیم٬ اکنون نباید آسوده خاطر باشیم ٬ بلکه باید روند کنونی خویش را حفظ کنیم. به هر حال خیلی زود و غیر منطقی است که از حالا٬ خود را بخت نخست قهرمانی بدانیم.» مربی خوش فکر هلندی ادامه داد : «از اینکه مقابل تیمی با داشتن نامهای بزرگ موفق شدیم ۳ گل به ثمر برسانیم و فرصتهای زیادی خلق کنیم ٬ بسیار خوشحالم. (اوله گوئر) و (پویول) ٬ بسیار خوب از پس مهار رونالدو بر آمدند ٬ (بله تی)‌ و (ونبروکهورست) در کناره ها عالی بودند و (دکو) و (ژاوی) در مرکز میدان عملکردی ستودنی داشتند و در واقع مرکز قدرت تیم ما به حساب می آیند.» 

اوله گوئر : در بهترین شرایط هستیم
اوله گوئر ٬ مدافع جوان بارسلونا ٬ پس از پیروزی مقابل رئال مادرید ٬ چنین اظهار نظر کرد : «در حال حاضر در شرایط بسیار مطلوبی به سر می بریم. معتقدم در مجموع ٬ آغاز خوبی داشتیم و با حفظ این روند می توانیم پس از ۴ سال انتظار بازهم بارسا را به قهرمانی برسانیم.»

ژاوی : برنامه های ریکارد را اجرا کردیم
«شبی بزرگ را در نوکمپ سپری کردیم. ریکارد پیش از بازی به ما گفت نباید به آنها اجازه بدهیم به یکدیگر پاس بدهند چرا که در آن صورت کنترل بازی از اختیارمان خارج خواهد شد.» ژاوی پس از پیروزی بر رئال چنین اظهار نظر کرد و ادامه داد : «دستورات مربی را مو به مو انجام دادیم و موفق شدیم از ابتدا تا انتها روند خود را حفظ کنیم.»

لاپورتا : شبی خاطره انگیز
آیا فکر می کردید خوان لاپورتا از همه برزیلی های بارسا بهتر رقص سامبا را اجرا کند!! ۲ ساعت پس از جشن ۹۰ دقیقه ای بارسا مقابل حریف سنتی در خیابان آرتس که در مرکز شهر بارسلون قرار دارد اتوبوس مردان نوکمپ با درخواست هواداران متوقف می شود و بازیکنان مربیان و لاپورتا برای شرکت در جشن شادی هواداران به میان آنها می روند پس از شعارهای هواداران ناگهان صدای موسیقی از یکی از خانه ها بلند می شود و رونی شروع به اجرای رقص سامبا می کند بله تی و سیلوینیو نیز به او اضافه می شوند اما چه کسی فکر می کرد لاپورتا به این زیبایی سامبا برقصد!؟ لاپورتا پس از دیدن صحنه های شادی و رقص هواداران و بازیکنان کنار هم دیگر طاقت نمی آورد و با همان کت و شلوار رسمی شروع به رقصیدن می کند آن هم چه رقصی! برای چند لحظه همه تعجب می کنند و مسابقه رقص میان رونی و پرزیدنت آغاز می شود ولی رونی کم می آورد و خود دست لاپورتا را به عنوان فرد پیروز بالا می آورد!! اما لاپورتا در کنفرانس خبری پس از بازی پیروزی بر رئال را چنین توصیف می کند: «شبی بسیار بسیار خاطره انگیز را پشت سر گذاشتیم و به به ثمر رساندن سه گل٬ پیروزی با ارزشی را جشن گرفتیم. بارسا بسیار قدرتمند و با انگیزه است. معتقدم مزیت بارسا نسبت به سایر تیمها سیستمی است که برگزیده. ما بسیار روان بازی می کنیم و می دانیم که باید چه کاری انجام دهیم.» وی که نخستین پیروزی بارسا بر رئال را به عنوان ریاست بارسا در نوکمپ تجربه کرد٬ افزود : «مقابل رئال هیچ استرسی نداشتیم و خیلی راحت پیروز شدیم. البته هدف نهایی بارسا قهرمانی است.»

پویول : کار تیمی ٬ عامل پیروزی بارسا
کارلوس پویول ٬ کار تیمی را عامل پیروزی بر رئال می داند. «اگر بتوانیم این روند را حفظ کنیم٬ امتیازات بسیار کمی را از دست خواهیم داد. به هر حال تکلیف قهرمانی در پایان فصل مشخص می شود و تا آن موقع ٬ زمان زیادی باقی مانده.» کاپیتان آبی اناری پوشان ادامه داد: «باید به تمام اعضای تیم تبریک بگویم که عملکردی ستودنی داشتند. هماهنگی و همکاری آنها در مجموع باعث شد به این پیروزی دست یابیم. ضمن آنکه جو ورزشگاه نیز در تهییج بازیکنان بسیار موثر بود.»

انریکه : بسیار خوشحالم
لوئیس انریکه مارتینز که بچه ها به حق در پست قبلی جای او را خالی دانسته بودند هم لب به تمجید از بارسای کنونی گشود و گفت :«قبل از بازی و در آخرین تمرین با بازیکنان بارسا یک تمرین مختصر انجام دادم و با برخی از بازیکنان صحبت کردم همگی از پیروزی قاطع مقابل رئال سخن می گفتند. گلزنی در الکلاسیکو لذت دیگری دارد و من از هم اینجا به اتوئو - جیو و رونالدینیو گلزنی هایشان را تبریک می گویم٬ بارسای کنونی چیزی بیش از سه گل از حریف دیرین خود پیش است و اگر دچار غرور کاذب و بیجا نشوند به دست آوردن هر دو جام دور از ذهن به نظر نمی آید. بارسا حالا باید به دیدارهای بعدی خود فکر کند و این پیروزی را با تمام شیرینی هایش به تاریخ بسپارد٬ چون هدف اصلی قهرمانی است.»

نتایج کامل هفته ۱۲ لالیگا

رئال سوسیداد

۳-۲

اتلتیک بیلبائو

اتلتیکو مادرید

۲-۰

نومانسیا

رئال زاراگوزا

۰-۱

مایورکا

ریسینگ سانتاندر

۱-۱

اوساسونا

سویا

۱-۰

اسپانیول

آلباسته

۱-۱

گتافه

لوانته

۱-۲

رئال بتیس

بارسلونا

۳-۰

رئال مادرید

مالاگا

۰-۲

والنسیا

ویلا رئال

۰-۲

دپورتیوو


جدول رده بندی لالیگا تا پایان هفته دوازدهم

تیم

بازی

برد

مساوی

باخت

زده

خورده

امتیاز

تفاضل

۱-بارسلونا

۱۲

۹

۲

۱

۲۴

۷

۲۹

۱۷

۲-رئال مادرید

۱۲

۷

۱

۴

۱۶

۹

۲۲

۷

۳-سویا

۱۲

۶

۳

۳

۱۳

۱۱

۲۱

۲

۴-اسپانیول

۱۲

۶

۲

۴

۱۳

۷

۲۰

۶

۵-والنسیا

۱۲

۵

۴

۳

۱۹

۱۱

۱۹

۸

۶-اتلتیکو مادرید

۱۲

۵

۴

۳

۱۳

۸

۱۹

۵

۷-لوانته

۱۲

۶

۱

۵

۱۶

۱۵

۱۹

۱

۸-دپورتیوو

۱۲

۵

۴

۳

۱۴

۱۵

۱۹

۱-

۹-زاراگوزا

۱۲

۵

۳

۴

۱۸

۱۷

۱۸

۱

۱۰-بتیس

۱۲

۴

۶

۲

۱۶

۱۵

۱۸

۱

۱۱-اوساسونا

۱۲

۵

۲

۵

۱۴

۱۸

۱۷

۴-

۱۲-سانتاندر

۱۲

۴

۳

۵

۱۰

۱۳

۱۵

۳-

۱۳-ویلارئال

۱۲

۳

۵

۴

۱۳

۹

۱۴

۴

۱۴-سوسیداد

۱۲

۴

۲

۶

۱۲

۱۵

۱۴

۳-

۱۵-گتافه

۱۲

۴

۱

۷

۱۱

۱۶

۱۳

۵-

۱۶-مالاگا

۱۲

۳

۳

۶

۱۰

۱۳

۱۲

۳-

۱۷-بیلبائو

۱۲

۳

۳

۶

۱۴

۱۸

۱۲

۴-

۱۸-آلباسته

۱۲

۲

۵

۵

۹

۱۷

۱۱

۸-

۱۹-مایورکا

۱۲

۲

۴

۶

۱۰

۱۶

۱۰

۶-

۲۰-نومانسیا

۱۲

۲

۲

۸

۶

۲۱

۸

۱۵-


بچه ها این سه تا فایل هم همین الان دسم رسیده سعی کنید اینارو دانلود کنید.
خلاصه بازی http://www.gregori.neostrada.pl/Barca-Real/skrotcz1.avi که ۳۷ مگابایت

این نمیدونم چیه چون هنوز خودم دانلودش نکردم http://www.przemas77.neostrada.pl/Barca-Real/skrotcz2.avi اینم ۲۷ مگابایت

اینم یه آهنگ بارسایی هستش http://www.gregori.neostrada.pl/Barca-Real/Som_mes_que_un_club.mp3 اینم ۳ مگابایت

نوشته شده توسط مصطفی                    Blaugrana al venT        

نظرات 10 + ارسال نظر
مصطفی دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:40 ب.ظ http://www.barcelona.blogsky.com/

سلام ویکی جون اولا اینکه این فایل ها اینکود هستند یعنی برای اینکه حجم کمتری رو اشغال کنند فشرده شدن برای اینکه بتونید اینجور فایلها رو ببینید اول باید یه برنامه دیکودر مثل Dr. DivX 1.0.4 این رو روی ویندوزتون نصب کنید بعدش اگه فایل گلهارو با مدیاپلیر هم اجرا کنید کار می کنه در مورد گل سوم هم مثل اینکه از روی هاست برداشتنش. برنامه رو هم می تونید از http://www.divx.com/divx/download/ اینجا دانلود کنید البته بستگی به ویندوزتون هم داره

ممد پویول دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:16 ب.ظ http://barcelonabravo.persianblog.com

سلام.
بیا یه آپدیت الکلاسیکویی کردم.
راستی لارسن تا ۶ هفته از رقابتها دور ماند.....

ضایع کردن هرچی کفن پوشه(رافائل مارک دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:48 ب.ظ

ویکی والدس دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 04:08 ب.ظ

مرسی مصطفی جان

حامد دوشنبه 2 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 08:38 ب.ظ

بچه ها لارسن ۶ ماکه بیرون موند نه ۶ هفته :( الان تو اسکای اسپورتس خوندم :(( ولی اشکال نداره چون الان جیولی مجبور میشه برگرده رو اوج! درضمن این رئالیهای کم عقل میان تو وبلاگشون نظر میدن بعد خودشون با یه اسم دیگه نظرشونو تایید میکنن! برید تو وبلاگ رائول کس شعر نگا کنید ببینید رئالیها کم کم دارن دور ور میدارن!

ممد پویول سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:31 ب.ظ http://barcelonabravo.persianblog.com

سلام.
بابا این رئالیا چقدر رو دارن. بازم اومدن تو رائول فور اور گفتن تو سانتیاگو می بریم. ما اشتباه کردیم بهشون کم گل زدیم. اگه بیشتر می زدیم حالا در سوراخی به نام سوراخ موش بودن. باید رو دستشون داغی می ذاشتیم.هاهاهاهاها
بازم سر بزنید... ممنونم بای...

مصطفی سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:46 ب.ظ http://www.barcelona.blogsky.com/

سلام ویکی جون... آقا چی شد دانلود کردی و دیدی؟ من و در جریان بزار می خوام یه لینک توپ بزارم اون و دیگه اصلا نباید از دست بدی ...

بارسا سه‌شنبه 3 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 01:52 ب.ظ http://barsabaran.persianblog.com

ینام خدای........سلام بچه ها دمتون گرم

gharibe چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 02:51 ق.ظ

adamaye shoooooooooot , la aghal berid yad begirid ke che jori bayad natije ro nevesh, neveshtid 3-0 real

کیر تو کس ننتون شنبه 7 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 11:31 ب.ظ

بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت
بارسا کس ننت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد