والنسیا - بارسلونا ... ساعت ۲۱:۳۰ ... به وقت تهران

       والنسیا آخرین امید رئال

 

نبرد امشب والنسیا و بارسلونا را می توان یکی از موثرترین دیدارهای باقی مانده لالیگا در شرایط بالای جدول دانست. صدرنشین از انگیزه بسیار بالایی برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول برخوردار است، اما والنسیا هم تنها به پیروزی فکر می کند تا مستایا، شبی پر حادثه را به خود ببیند. اهمیت این بازی به اندازه ای زیاد است که تمام بلیتهای این بازی تا سه شنبه به فروش رفت که البته به جز 1200 بلیت، بقیه در اختیار هواداران والنسیا قرار گرفت که می خواهند تیم خود را برای دریافت سهمیه لیگ قهرمانان کمک کنند.

 



      
امیدواری والنسیا

 

بازیکنان دو تیم از انگیزه فوق العاده بالایی برخوردارند و با تمام وجود انتظار دیدار امشب را می کشند و در این میان قصد دارند هر جور که شده باعث ناامیدی هوادارانشان نشوند. مردان مستایا که در صدد فراموش کردن روزهای بسیار تاریک اواسط فصل هستند و برای رسیدن به خواسته هایشان باید حریفی بسیار توانا را از پیش رو بردارند: "متقاعد شده ام که تمام شهر حامی ما هستند." فابیو آئوریلیو بازیکن برزیلی والنسیا ادامه داد:"هواداران، بازیکنان و کادرفنی در شرایطی واحد قرار دارند و همه می خواهیم با کمک یکدیگر، به موفقیت دست پیدا کنیم." روبن باراخا ، یکی از کلیدی ترین بازیکنان والنسیا نیز این چنین اظهار نظر می کند:"اگر عضو بارسلونا بودم، مسلما در این برهه نگرانی خاصی داشتم." البته ملی پوش اسپانیایی معتقد است بارسا در مسیر قهرمانی قرار گرفته و در حال رسیدن به پایان خط است، اما دیدار امشب شرایط خاص خود را دارد. "دشوارترین بازی بارسلونا در مستایا است. احتمال زیادی برای قهرمانی آنها وجود دارد، اما مستایا، ایستگاهی نیست که کاتالانها بتوانند در آن به فتح لالیگا نزدیک شوند."

"در حال حاضر فقط می خواهیم سهمیه لیگ قهرمانان را بدست آوریم و به هیچ وجه قصد نداریم به رئال مادرید کمک کنیم یا بارسلونا را از قهرمانی باز داریم." مسلما رئال چشم انتظار پیروزی والنسیاست، اما اظهارات باراخا نشان می دهد، مردان مستایا فقط به اهداف خود فکر می کنند و توجهی به شرایط سایر تیم ها ندارند.

 

       شرایط دشوار

 

بارسلونا باید نسبت به سایر نتایج بی توجه باشد و مانند هفته های گذشته ، تنها به قصد پیروزی گام به میدان بگذارد. مجموعه تحت هدایت ریکارد به خوبی از اهمیت برهه ای که در آن قرارگرفته آگاه است و می داند در صورتیکه رئال، تنها از یک دیدار نتواند به امتیازی دست یابد، آنگاه با یک پیروزی ، نخستین قهرمانی خود را در هزاره جدید را جشن خواهد گرفت. همین مسئله کافیست تا بازیکنان آبی و اناری به جز پیروزی به مسئله دیگری فکر نکنند. مستایا ، شرایطی بسیار دشوار را برای بارسا به وجود خواهد آورد، اما دلیلی برای عدم توفیق کاتالانها وجود ندارد! بارسا در قصل گذشته و در شرایطی که دیدار رفت را در نوکمپ با یک گل واگذار کرده بود، در مستایا موفق شد با ضربه سر ژرارد به پیروزی برسد فصل پیش از آن نیز آنها 3-1 بازی را با گلهای مندیتا به سود خود به پایان بردند و اکنون نیز قصد دارند خاطرات خوش فصلهای قبل را تکرار کنند. درست است که والنسیا اکنون برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می کند اما فصل قبل برای  قهرمانی می جنگید، اما مقابل کاتالانها شکست خوردند، هر چند که در نهایت با کنار زدن بارسا خود قهرمان لالیگا شدند و بارسا دوم شد.

 

       انگیزه بالای اتوئو

 

دیدار امشب بارسلونا مقابل والنسیا از اهمیت بسیار زیادی برای سانوئل اتوئو برخوردار است، نه فقط برای اینکه برای کسب عنوان Pichichi باید گل بزند ، بلکه به این دلیل که والنسیا یکی از سه تیمی است که وی نتوانسته مقابل آنها پیروزی را تجربه کند. مرد کامرونی که پیش از بارسلونا، پیراهن رئال مادرید،اسپانیول و مایورکا را بر تن کرده، تا به حال مقابل تمام تیمهای دسته اول پیروز شده، البته به جز رکرتیوواوئلوا ، اتلتیکو مادرید و والنسیل او که این فصل رکراتیوو را در دسته اول می دید و مقابل اتلتیکو تنها به یک امتیاز دست یافت اکنون قصد دارد حداقل برابر والنسیا پیروز شود تا تعداد تیم هایی که در مصاف با آنها به توفیقی دست نیافته به عدد دو کاهش یابد. اتوئو تا به حال هقت مرتبه مقابل والنسیا قرار گرفته که چهار تساوی و سه شکست را تجربه نموده. در این میان بازی با پیراهن مایورکا انجام شده و تنها در یک بازی وی پیراهن آبی اناری را بر تن داشته که با پنالتی رونالدینیو بازی مساوی به پایان رسیده. در فصل 2000_2001 اتوئو یکی از دو گل تیمش را وارد دروازه والنسیا کرد تا بازی با تساوی 2بر2 خاتمه یابد. در فصل 2001_2002 اتوئو در هیچ یک از دو دیدار رفت و برگشت که به تساوی انجامید نتوانست گل بزند، در فصل 2002_2003 در جریان دیدار مقابل در مستایا اتوئو در زمین حضور داشت اما نتوانست مانع از شکست یک بر صفر مایورکا شود. در فصل گذشته ، مایورکا 5 بر صفر و 5 بر یک مغلوب والنسیا شد و اتوئو تک گل تیمش را در مجموع دو بازی از روی نقطه پنالتی به ثمررساند تا طی هفت حضور برابر والنسیا تنها دو گل به نام خود ثبت کند. اتوئو تا به حال 101 گل در لالیگا به ثمر رسانده و به جز نومانسیا ، ختافه ، وایادولید و لاس پالماس ، دروازه تمام تیم های دسته اولی را گشوده است.

بارسلونا چگونه بازی می کند؟

والنسیا چگونه بازی می کند؟

ارائه گر فوتبالی تهاجمی

وابسطه  به هافبکهای دفاعی

بارسلونا ارائه گر فوتبالی مدرسه ای است.شیوه بازی بارسلونا فوتبالی تهاجمی و بازگشت به عقب در کمترین زمان ممکن است. که البته نیازمند بازیکنانی پر انرژی به نظر می رسد. در سمت راست ژولی همیشه در میانه زمین حریف قرار دارد. اما در سمت چپ جیو به کمک دکو می آید و این دو در کارهای هجومی و دفاعی با رعایت تناسب٬ فاصله مشخص از یکدیگر دارند. رونالدینیو عملا بازیکنی آزاد است و با توجه به توانایی هایش می تواند تهدیدی بسیار جدی برای رقبا محسوب شود. در نوک پیکان تهاجمی اتوئو قرار دارد که با دوندگی های بی امانش علاوه بر اینکه می تواند خود دروازه حریفان را تهدید کند٬ قادر است همبازیانش را نیز در موقعیتهای خوب قرار دهد. او بارها با توجه به نوع بازی ژاوی یا رونالدینیو تا حدی به عقب آمده یا به جناحین متمایل شده. نقطه قوت کاتالانها را باید هافبکهایش دانست که از توانایی های چند گانه ای بر خوردارند و می توانند هر وظیفه ای را که ریکارد به آنها محول کند را انجام دهند.

خط دفاعی

خط دفاعی بارسا را می توان در زمره مطمئن ترین خطوط دفاعی اروپا قرار داد. مارکس با جایگیری هایش کمک زیادی به مدافعین می کند. آهنگ بازی مرد مکزیکی به گونه ای است که مدافعان می توانند پس از لو رفتن توپ در جای اصلی خود مستقر شوند و این مسئله برای دو مدافع میانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است٬ خصوصا اینکه پویول و اوله گوئر ٬ وظیفه دارند تا فضای خالی پشت سر جیو و بلتی که بسیار رو به جلو بازی می کنند را نیز پرنمایند. در تیمی با برنامه های تهاجمی٬ وظایف مدافعان بسیار سنگین است!

بزرگترین راز بازی والنسیا به مرکز میدان باز می گردد. آنها در این منطقه از زوج باراخا - آلبلدا بهره می برند که با انجام وظایف هجومی و دفاعی مجموعه را از توازنی ستودنی برخوردار ساخته اند. این دو که می توانند در زمره برترین هافبکهای دفاعی دنیا محسوب شوند علاوه بر جنگندگی و توپ گیری از این توانایی برخوردارند که بازیسازی را نیز انجام دهند هر چند افت نسبی آلبلدا باعث شده خط میانی کارآیی همیشگی را نداشته باشد! کمی جلوتر ویسنته به عنوان هافبک چپ آزادی عمل زیادی دارد و قادر است هر دفاعی را با مشکل مواجه کند اما مهمترین نقش در ساختار هجومی را آیمار به عهده دارد که عملا هیچ محدودیت حرکتی برایش در نظر گرفته نشده. او در سیستم کنونی والنسیا وظایف مهمی را بر عهده دارد.

خط دفاعی

بسیاری معتقدند یک تیم خوب باید از ساختار دفاعی قدرتمندی برخوردار باشد و والنسیا طی فصول اخیر با اتکا به صلابت خط دفاعی اش به موفقیتهای قابل ذکری دست پیدا کرد. مارچه نا و آیالا به عنوان دو مدافع مرکزی بسیار مطمئن ظاهر می شوند. در سمت چپ کاربونی در کارهای دفاعی٬ مدافعی موثر است. ضمن اینکه هرگز حضور در کارهای تهاجمی را فراموش نمی کند. در سمت دیگر نیز کانیرا ثابت کرده بهترین انتخاب ممکن است. در این میان پالوپ که به احتمال فراوان جانشین کانیزارس خواهد شد نیز نقشی بسیار مهم دارد٬ خصوصا هنگامی که والنسیا تا حدی رو به جلو بازی می کند.


از تمامی طرفدارانی که به وبلاگ ما سر می زنند خواهش می کنم که آدی خود را در یاهو مسنجر در قسمت نظرات بگذارند تا در جشن قهرمانی بارسا همراه با دیگر طرفداران شربک باشند

نظرات 11 + ارسال نظر
حسن جون یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:04 ب.ظ http://www.barcelona.blogsky.com/

خدا کنه این والنسیا را بزنه که دیگه به قهرمانی بیشتر نزدیک شویم چاکر هرچی بارسای

دایی یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:16 ب.ظ

آقا آفرین به شما که سالهاست این سایت را آپدیت می کنی. ماشاالله

یه دوست جدید یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 08:00 ب.ظ

دستتون درد نکنه ولی این مطلب عالی یه اسم نویسنده کم داره واقعا عالی بود

[ بدون نام ] یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 08:23 ب.ظ

be omide piroozie barca
id man : amininio

رافائل مارکز یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:06 ب.ظ http://barcelona.blogsky.com

بارسلونا تا دقیقه ۷۵ دو تا گل زده این طور که بوش میاد کاپ روی دستان پویول خواهد بود

محمد دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:29 ق.ظ http://www.fcbarcelona.ir

بارسا هفته دیگه با برد مقابل لوانته قهرمان میشه...
بازی مقابل والنسیا که ۲-۰ تموم شد نشون داد که با اقتدار قهرمان میشیم.... اون هم با ۹۰ امتیاز !!
جشن بگیریم .....

محمدـ۱۳ دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 06:16 ق.ظ

شماها تازه کاره تیم وردربرمن که اسمش خنده دار هستش رو کردین ( به قول آقا مصطفی ).

وردربرمن پس در حد بارسلونا هستش یا بارسلونا در حد وردربرمن؟

رئال / بارسا دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 06:55 ق.ظ

برید دنبال زندگیتون آدم های ابله!!!!!! ( چه رئالی چه بارسایی)
این آدم هایی که شما ها به خاطرشون این قدر جوش میزنید و به هم دیگه فحش خوار مادر میدید - با اون همه پولشون اگه شماها و خانوادتون از گرسنگی بمیرید هم یه تف بهتون نمیندازن.. یک کم فکر کنید ببینید به خاطر کیا دارید این قدر انرژی میذارید و چرتو پرت میگید!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فقط ایراااااان

مصطفی دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 09:26 ق.ظ http://barcelona.blogsky.com

محمدـ۱۳ : عزیز من اگه فقط سر سوزنی شک داشتم که باید رشته مورد علاقه تو عوض کنی حالا دیگه مطمئنم. پس شما میگی چون بارسا و وردربرمن یه نتیجه جلوی والنسیا گرفتن پس در یه حد هستن! پس اگه این طور باشه ایران خیلی قوی تر از آلمان هستش چون ایران کره رو برد و آلمان ۳-۱ به کره باخت!!(بگذریم که آلمان ۲-۰ ایران رو له کرد) چون مقابل کره ایران بهتر نتیجه گرفته!! و یا این که باید اعتراف کنیم منچستر سیتی هم خیلی قویتر از بایرن و بارساست چون اونا چلسی رو بردن و بارسا و بایرن به چلسی باختن.

من نمی دونم اسم اون تیمی هم که ۱۰ تا از لیون خورد چی بود!

رئال / بارسا : شما هم انقدر نیا این حرفهای تکراری ۱۰ سال پیش رو بزن چون اگه شما هم با خریدن سهام بارسا یا رئال طرفدار رسمی این دو تا یا هر تیم دیگه ای بودی و پولت با یه برد و یا یه باخت کلی این طرف و اون طرف می شد این حرفهای مسخره رو نمی زدی. بگذریم که عشق به فوتبال و تیم مورد علاقه هم که این همه شادی واسه ما میاره هم می تونه به تنهایی این همه آدم رو اینجا جمع کنه.

[ بدون نام ] دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:14 ق.ظ

آقا مصطفی مگه شما سهام بارسا رو خریدید ؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:44 ق.ظ

اولا دمتون گرم به خاطر این سایتی که راه انداختین
بعدش رنگ نوشته ها خیلی بده چون اصلا نمی شه اونارو خوند
به امید قهرمانی اروپا درسال آینده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد